Leveransvillkor
När du handlar på Kaffemaskiner.se ingår alltid moms i det angivna priset. Beroende på din vara/varors storlek, vikt och andra egenskaper kan någon av följande tjänster användas: DHL ServicePoint, PostNord MyPack, PostNord Varubrev.
Vi strävar alltid att skicka dina beställda varor omgående efter att du har gjort din beställning. Därefter har vi 2-4 leveransdagar. Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt. I de få fall vi inte har produkten på lagret tar leveransen något längre tid då vi får vänta in leverans av våra egna leverantörer.
Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av varorna. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet. Om du vill ändra namnet på paketet, ändra leveransadress eller låta paketet ligga längre hos postombudet tillkommer en avgift på 200 kr.
Vid beställning för 300 kr inklusive moms eller mer tillkommer ingen fraktavgift för leveranser inom Sverige.
Kaffemaskiner levererar till Sverige, Danmark, Norge, Finland och Tyskland.
Om du väljer att inte lösa ut ditt paket debiterar vi dig en hanteringsavgift på 199 kronor.
Leveransstatus
När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du mottar även ett kollinummer som du kan använda för att se status på din leverans.
Leveransförsening
Om en leveransförsening uppstår med din leverans meddelar vi dig via e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att avbryta köpet vid leveransförsening. Hävning av köp vid leveransförsening skall ske skriftligen via e-post till vår kundtjänst på [email protected] Vid hävning av köp släpper vi reservationen av summan på ditt bankkonto och summan blir då synlig på ditt konto inom 5-10 arbetsdagar.
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Transportskada
Om en transportskada har uppstått har du ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst. Vi ber dig att kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt efter att du har upptäckt skadan, för smidig hantering av ärendet. Därför är det viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du har tagit emot dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.
Om du upptäcker en transportskada skall du kontakta kundtjänst på e-post: [email protected] eller telefon: 010-516 24 40. Vänligen ta bilder på transportskadan och bifoga dem i e-posten när du tar kontakt med vår kundtjänst.
Leveranssätt
Våra paket skickas i regel med DHL men i vissa fall kan paket komma att skickas med Posten också. Alla paket skickas till ombud om ej annat anges. Redan skickat paket kan ej dirigeras om i efterhand. När paketet har anlänt till ombudet skickas ett SMS till dig om att ditt paket finns klart för upphämtning. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället en brevavi som inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.
Vi använder oss av flera olika leveranssätt för att skicka våra kunders order. Beroende på din vara/varors storlek, vikt och andra egenskaper kan någon av följande tjänster användas: DHL ServicePoint, PostNord MyPack, PostNord Varubrev.
DHL ServicePoint används till de flesta försändelser och lämnas ut på närmaste utlämningsställe för DHL. PostNord (Posten) MyPack används för en minoritet av varorna av det något större slaget och hämtas ut på närmaste utlämningsställe för PostNord. Varubrev används uteslutande till paket med väldigt låg vikt och volym (oftast under 250g) och delas ut av brevbärare direkt i brevlådan om paketet ryms, annars lämnas en avi och paketet skickas till närmaste utlämningsställe för PostNord.
Vänligen observera: om du bor i en mindre stad, på en ö eller i skärgården, i de norra delarna av Sverige eller i glesbygd kan det (eventuellt) vara väldigt långt till ditt närmaste utlämningsställe, framför allt om paketet skickas med DHL. Vi har tyvärr ingen möjlighet att automatiskt bestämma vilket fraktsätt ditt paket ska skickas med för att bäst passa din bekvämlighet och ge dig det kortaste avståndet, detta avgörs i stället på vikt och storlek på paketet.
Om du vet att du har långt till vissa utlämningsställen och föredrar att vi skickar till ett specifikt utlämningsställe kan du i förväg kontakta kundtjänst och komma överens om ett utlämningsställe som vi ska skicka till. När en order väl har skickats kan vi tyvärr inte ändra adress på den och du som kund står för en avgift om 199kr om du inte hämtar ut paketet hos ditt ombud i tid. Ett paket ligger normalt kvar i 14 kalenderdagar från det att paketet mottagits innan det returneras.
När ditt paket skickas kommer du att mottaga en leveransbekräftelse från lagret via epost, där finner du även ditt kollinummer så att du kan spåra din försändelse. När paketet kommer fram till ditt ombud kommer du att få ett SMS med uppgifter om hur du hämtar ut paketet.
Skulle du uppleva problem med leveransen ber vi dig kontakta kundtjänst så fort som möjligt så hjälper vi dig med din order!
Fraktfritt vid beställning för 300 kr eller mer för leveranser inom Sverige. När du lägger en beställning för 300 kr eller mer bjuder vid dig på fri frakt för leveranser inom Sverige. Du behöver ingen kod för att få fraktfritt, kassan känner automatiskt av när det skall vara fraktfritt.